ÉRDEMES TUDNI ERRŐL IS ...

A szomjúságérzet az életkorral változik, minél idősebb valaki, annál kevésbé érzi magát szomjasnak, ami életveszélyes is lehet!

Éppen ezért idősebb-korban fokozottabban kell figyelni a folyadékpótlásra. A dehidratáció lassítja az agyat, így lelassítja a mentális tevékenységek sebességét. Milyen tünetekkel jár? Fáradtság, „köd” az agyban, kimerültség, szédülés, fejfájás, stressz, depresszió és alvásproblémák. Nagyon fontos, hogy még azelőtt fogyasszunk tiszta vizet, mielőtt szomjasnak éreznénk magunkat.

Jó, ha tudod: a száraz száj már a kiszáradás jele: „Nem beteg vagy, hanem szomjas! Ne gyógyszerrel kezeld a szomjúságodat!” (Dr. Fereydoon Batmanghelidj)

Szervezetünk működéséhez elengedhetetlen a víz, amely alapvető építőelemünk is: testünk 45-75 százaléka víz. Agyunknak 85, tüdőnknek és veséinknek 80, a vér 79, szívünk 77 , a máj és az izmok 73, a bőrnek 71, és talán meglepő, de csontjaink 22 és a fogaknak is 10 százaléka áll vízből.